24 Eylül 2007 Pazartesi

İnsanın mahiyeti

İnsan, sonsuz aciz, zayıf, ve fakir. Dünyadaki en şuurlu ve akıllı mahluk insan olduğu halde, insan, kendi kendinin sahibi bile değil. Nasılmı? Mesela sen (veya herkes): Bu vücut fabrikanı hangi tezgahtan satın aldın, hangi emeği sarfettin bu vücudu elde etmek için? Annen ve baban, beş dakikalık bir zevk almak için birbiriyle alt alta, üst üste yattılar, ve 9 ay sonra senin gibi mükemmel bir varlık ortaya çıktı. Seni (veya beni) annen mi yaptı, yoksa, babanmı? Babanın döl torbasındaki (çok affedin beni) meni denilen bir damla suyun, anne rahmiyle irtibatını kim sağladı. Anne rahmine o meninin gitmesini teşvik için, karı-koca arasına şehvet duygusunu kim koydu? Peki bebeksiz bir annenin memeler musluğunda hiç süt yokken, bebek doğduğu anda o memeler musluğuna sütü kim koydu. Annemi? Ben anneme sordum : Dediki "Vallahi benim haberim yok oğul" dedi.... Babama sordum : "Oğlum benim ne işim var annenin sütüyle" dedi. Peki "tabiat ana" ya sorayım dedim, karşımda muhatap alacağım bir akıllı mahluk bulamadım ve sorumu soramadım. Peki ben soruyorum size : Akıllı iseniz buna cevap veriniz : Bu bebeğin doğumu ile, ananın memelerine (Bebek için çok gerekli, ve başka bir gıdayı asla yiyemeyecek olan o aciz yavruya) bu gıdayı kim gönderdi? Sen vücudana sahipsen eğer, uyurken senin kalbinin atmasını kim temin ediyor. Vazgeçtik uyurken olmasını, uyanıkken kim çalıştırıyor kalbini. İnsanın kendi vücudunun gelişimi ve faaliyeti ile ilgili yaptığı sadece, gıdaları ağzına atıp, geveleyip yutkunmak. Ondan sonra olanlar insanın ihtiyarının dışında. Hangi gıdalar nerelere taksim edilip gönderilecek, kemiğe, kalsiyumu, göze, beyne fosforu, kim taşıyor. haberimiz varmı?. Halbuki en ihtiyar sahibi mahluk insan. Dişlerinizi inceledinizmi? dişlerin diziliş sırası hiç tesadüfe benziyormu? Kesici dişlerin önde, parçalayıcıların hemen onun yanında, öğütücü dişlerin ise geride oluşu tesadüfmü? Peki çürüyen dişinizin yerine dişdoktorunuz size taktığı protez dişin şekline dikkat etmedinizmi?, Doktor, aynı orjinal dişi taklit ederek takıyor. Niye? Çünkü en iyi şekil orjinal şekil. . . . Peki bunları niye anlatıyorum? Şunun için : Allah Kur'anında diyorki : "Ben insanları ve cinleri ancak bana ibadet etsinler diye yarattım" diyor. İbadet etme nasıl olur? Önce onu (allahı) tanıyarak ve inanarak değilmi? İşte Risale-i Nurlar, Allahı tanıma konusunda delillerle bize iman kapısının açılmasını sağlıyor. Peki iman etmezsek ne olu? Onun ne olacağını, müteaddit yerlerde yazdım. "Ebedi hüsran"..... Gelin ebedi hüsrana uğramazdan evvel aklımızı başımıza alalım. Rabbimize layık kul olalım. Onun habibine (Resulullaha) ümmet olalım... Ta ki ebedi saadetlere layık olalım. Allahımdan duam şudur ki : Yarabbi, Seni tanımamakta inat eden kullarına, hidayet güneşini bahşet. Fani dünyanın geçici lezzetleri yüzünden, ebedi hayatını kaybedenlerden eyleme Allahım... Bizlere de son nefeste iman ile bu dünyadan göçmeyi nasip et... Amiiiin...

Hiç yorum yok: